استمع الى التمثيلية لكي تشارك بالتحليل بالحلقة

 لقراءة حوار التمثيلية كتابة

سرقة اوراق هامة
___________________________


رامي: يا استاذه افنان معاكي فرصه لغاية اخر الاسبوع لو مدفعتيش الى عليكي الى الشركه انا مظطر قدم الاوراق الى النيابه

افنان: يا حضرت المدير رامي انا مقدرش ادفع المبلغ دى فوق طاقتي وبعدين انا ايه ذنبي بزبونه هي نصابه وهربت

رامي : يا افنان الشركه مالهاش دعوه بالكلام دى انتي المسؤوله قدامي دلوقتي

افنان : طيب ازاي حتصرف 
رامي : معرفش دي مسؤوليتك انتي الوحدك

افنان: ماشي .... ماشي  حتصرف

رامي: تمام كدا ... يلا روحي شوفي شغلك

افنان: ماشي استاز رامي بعد اذن حضرتك
_______________________________________

محمد: ازيك يا علاء اخبارك ايه عامل ايه يا حبيبي
علاء: الحمد الله يا محمد انت عامل ايه واحشني -- بصوت حزين علاء عايز اعمل نسخه من مفتاح العربية انت عارف دايما بضيع مفاتيح
محمد:  ماشي يا حبيبي اديني المفتاح ايه يا حبيبي خير مالك صوتك ايه الي مدايقك
علاء : لا.. لا ولا حاجه اشوية مشاكل مع انسانه تخصني بالشغل
محمد: اها ايه المشكله احكيلي
علاء: ابدا يا محمد  زبون نصب على المندوبه افنان وهرب وهي دلوقتي بورطه مع ادارة الشركه
محمد: وحتعمل ايه دلوقتي وكم المبلغ
علاء: والله يا محمد المبلغ كبير اوي 2 مليون جنيه
محمد : ياااااااااااااااااه دى مبلغ ضخم
علاء: اه ومش عارف ازاي انقذها
محمد: طيب ولا يهمك هو في عليها اثبات
علاء: طبعا اوراق بدنها
محمد: اها ماشي ححاول احللك المشكله دي
علاء : ... بدهشة ... بجدددد ازاي
محمد : ما تقلقش ... هي شرينمسكره موبايلها ليه
علاء : والله ما اعرف  حبقى ابلغها انت عايزها يعني؟؟؟
محمد : اه ياريت
علاء ماشي
محمد : اتفضل المفتاح جهز 
علاء: ماشي يا حبيبي شكرا
_______________________________________
شرين : اي يا حببتي افنان مالك  قالك ايه المدير
افنان : والله يا شرين مش عارفه اعمل ايه .. المدير بقولي لازم ادفع المبلغ قبل اخر الاسبوع .. وحدفعو ازي ومنين
شرين: يااااه .. وحتعمليه ايه دلوقتي وحتتصرفي ازاي؟
افنان : مش عارفه حشوف انقذ الموقف ازاي
شرين: طيب اقولك  اااااااااااااااااا ... ولا بلاش
افنان: قولي يا بنت اي
شرين: لاء تفكير عبيط كده ما تخديش ببالك
افنان: عبيسط ايه هو
شرين : لاء ابدا كنت عايز اهزر معاكي اقولك ما تسرقي الاوراق دي  الي بدينك ههههه
افنان: انتي ناويه تخربي بيتي  سرقه ونصب هههه  ..... افنان كلام في سرها (( والله فكره بنت لذينه بس ازاي؟؟؟؟ لالالالالا امر صعب ومخيف )
شرين : ايه افنان سرحتي فين
افنان: لالالا ولا حاجه انا ماشي 
شرين : ابقي طمنيني حصل ايه
فنان : بصوت بعيد ماشي يا حبيبتي انا حروح اصلح خطاء في نظام الشبكه محتاجه اعادت برمجه
شرين : ماشي يا حببتي ما تنسيش تبقي تطمنيني
افنان : ماشي 
_______________________________________

علاء: اجراء تلفون ..... الو حبيبتي افنان ازايك انا علاء.... الحمدلله كويس .... اسمعي ما تقلقيش الموضوع اعتبريه اتحل ..... ما تقلقيش حنتصرف .... حبيت اطمنك
_______________________________________

افنان : السلام عليكم يا انسة هديل
هديل: اهلا ازيك
افنان : يعني يا انسه انتي ورطيني انتي لازم تدفعي الي عليكي الشركه حتقدم اوراق تدينك والاوراق بالشركه انا قريتهم فا ادفعي بالطيب احسنلك
هديل : اوراق؟؟؟ طيب انا حشوف الحكايه دي
افنان : معاكي الى اخر الاسبوع ماشي سلام انا
_______________________________________
 في الشركه 
هديل : السلام عليكم يا سيد رامي
رامي : وعليكم السلام
هديل : انا عايزه اشوف الاوراق الي قالتلي عليهم هديل انهم بدنوني بالمبلغ
رامي : يا انسه هديل انا مش حوريكي اوراق غير بالنيابه ولا حفتح الخزنه دي الي جمبي الا لما ابعت الاوراق مع المحامي الى النيابه
هديل : ماشي يا استاز رامي اعمل ما بدالك سلام
خطوات اغلاق باب بقوه
_______________________________________
محمد : برن جرس باب .....
افنان : مين
محمد : انا محمد صديق جوزك علاء هو موجود
افنان : لاء هو خرج 
محمد : طيب هو بالشغل بالشركه؟؟
افنان : لاء الشركه بتخلص شغل وبتقفل الساعه 9 
محمد : تمام كدا  ماشي حبقى ارجعلو بوقت تاني 
_______________________________________
رامي : شرين تعاليلي المكتب  - 
دق باب .... رامي ادخل
شرين : ايوه يا استاز  رامي ازيك 
رامي : ازيك ياشرين ... بلاش حكاية استاز والرسميا  انت عارفه معزتك عندي
شرين : ربنا يخليك  ابدا بس المقامات محفوظه 
رامي : انتي عارفه انا بثق بيك قد ايه وبصراحه معجب باخلاقك جدا
شرين : بتوتر .... شكرا ليك شكرا
رامي : يفتح الخزنه ... بصي حوريكي ورقه كاتب فيها انك تستهلي زيادة حطتها بالخزنه 
شرين : بفرح ... بجد ربنا يخليك يا استاز رامي 
دق باب .... ايوه ادخل يقول رامي ..... استاز رامي في مشكله بسيطه مطلوب وجودك ... يقول رامي ماشي انا جاي
رامي : شرين خليكي اشويه انا دقيقتين راجع
شرين : ماشي بانتظارك
________________________________________________
في الصباح
رامي : بيزعق ... الخزنه اتسرقت ... الاوراق ... جيبولي بتوع الامن  هم فيييييييييييين
علاء : في ايه يا استاز رامي 
رامي : الخزنه اتسرقت واتاخد منها اوراق مهمه جدا
علاء : ازاي اتسرقت وانت مغلها بارقام سريه
رامي مش عارف بس ما فيش اثر لكسر او حاجه لالالالا انا حتصل باالبوليس 
_______________________________________
انتهى
______________________________________
Make a Free Website with Yola.